Κάτι τρέχει στο ΤΑΒΑΝΙ

post-header

Σταμάτησε ό,τι κάνεις και πρόσεξέ με για επόμενα λίγα λεπτά. Οκ, σου επιτρέπω να χαζεύεις ενδιάμεσα (είναι μέρος της διαδικασίας και θα σου εξηγήσω γιατί). Είμαι βέβαιη ότι έχεις ακούσει έστω και μία φορά στη μέχρι τώρα ζωή σου τη λέξη mindfulness ή ενσυνειδητότητα (στο πιο ελληνικό).

Γενικά, ναι,είναι πολύ της μόδας όλα αυτά που περιστρέφονται γύρω από την αυτοφροντίδα (του νου και του κορμιού) και το γεγονός ότι είναι μόδα δεν είναι καθόλου κακό αν θες την ταπεινή μου γνώμη. Προσωπικά δοκιμάζω διάφορα, γιατί είμαι περίεργη. Επίσης αν κάτι από αυτά είναι αποτελεσματικό ή νιώσω ότι μου έχει κάνει καλό δεν υπάρχει κανένας απολύτως λόγος να λογοδοτήσω σε κανέναν το γιατί το κάνω όσο βλακεία κι αν «φαίνεται». (Για την κριτική θα σου μιλήσω μια άλλη φορά).

Όμως, για να μην βγαίνω από το θέμα μας, θέλω πάρα πολύ να σου εμπιστευθώ τον πιο δωρεάν και αποτελεσματικό τρόπο που θα σε βοηθάει όποτε το θέλεις εσύ να έρθεις στα συγκαλά σου, να χαλαρώσεις, να αποφασίσεις, ν’ αποσυμπιεστείς, να ξεπεράσεις οποιοδήποτε πανικό, στρες και κακό συναπάντημα.

Ω ναι για την αναπνοή θα σου πω. Ακόμα κι αν δεν έχεις ασχοληθεί ποτέ με οποιαδήποτε μορφή άσκησης ή αυτοβελτίωσης, θέλω να συνειδητοποιήσεις ότι παίρνεις ανάσα κάθε φορά που πας να καταβάλεις οποιαδήποτε προσπάθεια (ακόμα κι όταν απλώς σηκώνεσαι από την καρέκλα).

Να, τώρα που διαβάζεις αυτές τις γραμμές το πιθανότερο είναι ότι μέρος του μυαλού σου ήδη προσέχει τον τρόπο που αναπνέεις. Άκου τι θα κάνεις: παρατήρησε την αναπνοή σου σε διάφορες καταστάσεις –  όταν είσαι χαλαρή, όταν είσαι θυμωμένη, όταν είσαι ερωτευμένη, όταν βαριέσαι, όταν χαίρεσαι. Με άλλα λόγια θέλω να σου πω ότι αν συνειδητοποιήσεις την αναπνοή σου και αρχίσεις δειλά δειλά ν’ αναπνέεις πιο συνειδητά θα δεις πολλά σπουδαία πράγματα να σου συμβαίνουν. .

Μη βιαστείς όμως. Το επόμενο λέβελ μετά την παρατήρηση είναι να κάνεις μερικές ασκήσεις ελέγχου την αναπνοής. Για παράδειγμα να κάνεις 5-10 εισπνοές και εκπνοές από τη μύτη σε 4 χρόνους. Τώρα που είσαι χαλαρή στην παραλία ή μέσα στο ντουζ ή στην κουζίνα ή μέσα στο αυτοκίνητο (πραγματικά οπουδήποτε και οποτεδήποτε) δοκίμασέ το. Και ξαναδοκίμασέ το πολλές φορές και ξαναπαρατήρησε τι αλλαγές συμβαίνουν στο σώμα σου και στο νου σου.

Το επόμενο λέβελ είναι να το δοκιμάσεις σε συνθήκες που μέχρι τώρα θα ήταν το τελευταίο πράγμα που θα σκεφτόσουν να κάνεις. Για παράδειγμα όταν το βλαστάρι σου αρχίζει να ουρλιάζει «μαμάαααα τσίσααα» και άλλα τέτοια χαριτωμένα πιεστικά πράγματα. Προσπάθησε πριν πεταχτείς σαν ελατήριο να πάρεις πρώτα 3-4 συνειδητές αναπνοές.

Αν γκουγκλάρεις για τα οφέλη της αναπνοής θα βρεις εκατομμύρια αποτελέσματα με πολύ μπλα μπλά και ασκήσεις και τεχνικές και δε ξέρω τι άλλο. Εντάξει εγώ δεν είχα καμία επιφοίτηση ποτέ να κάτσω να γκουκλάρω. Μπήκα όμως σε υποψίες όταν δοκίμασα για πρώτη φορά να κάνω γιόγκα. Μετά βρήκα και το βιβλίο του Μιχάλη Φιλίνη «ΟΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΑΝΑΠΝΟΗΣ» και το προχώρησα λιγάκι παραπέρα. Έπαιξα και με πολλά apps που κατέβαζα στο κινητό. Το καλό με τις ασκήσεις αναπνοής είναι ότι δεν παίρνουν χρόνο, ότι μπορείς να τις κάνεις κυριολεκτικά παντού. Δε χρειάζεσαι ειδική ένδυση ή εξοπλισμό και είναι απολύτως τσάμπα. Κάνε αυτό το τεράστιο δώρο στον εαυτό σου.

Latest episodes:

 Join my club

Μπες στην πιο όμορφη παρέα και κάθε Κυριακή θα με περιμένεις για καφέ με ένα email!
/Αγάπη 

Previous post
Next post
Related Posts
Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.